Απόψεις για το υποκείμενο, τα δίκτυα, την εξέγερση, το απόλυτο κακό

Διαμεσολάβηση και παραγωγή του υποκειμένου

Όταν όλα διαμεσολαβουνται από το επιχειρησιακό, η επιχειρησιακή παραγωγική διαδικασία υπερτερεί του υποκειμενου και του αντικειμένου.
Όπως στη φωτογραφική μηχανή η επιθυμία του υποκειμενου είναι ήδη κατασκευασμενη, είναι ένα-ήδη-εκεί στη φωτογραφική μηχανή, ενώ το αντικείμενο είναι ήδη δεδομένο, είναι ήδη εκεί στην άλλη άκρη της φωτογραφικής μηχανής. Επομένως, ως υποκείμενο και αντικείμενο δεν έχουμε πάρα αχνά ίχνη τους και κατά συνέπεια κατισχυει η αέναη παραγωγή των μηχανών. Έτσι όμως χάνεται η αξία στη διάκριση υποκειμενου – αντικειμένου και αντικαθίσταται από το ταυτό του επιχειρειν.
Έτσι, στον κύκλο αυτό της επιχειρησιακής παραγωγής παγιδευομαστε στην ατέρμονη επανάληψη του ομοίου. Πχ το πολιτικό ως επιχείρηση έχει ήδη έτοιμα τα αποτελέσματα του για αυτό και είναι παροπλισμενο ως εξ αρχής επαναληψιμο.

Η Δύση και το Ισλάμ

Η Δύση με το φετιχισμό της Διαφορετικότητας προσπάθησε να ενσωματώσει στους κόλπους της το Ισλάμ. Το Ισλάμ όμως αδιαφορεί για τις αρχές της Δύσης. Δεν ενσωματώθηκε ποτέ. Η Δύση με το παραμύθι της το είδε ως σεβασμό στη διαφορά ενώ το Ισλάμ αδιαφορώντας ήταν ανέκαθεν ριζική ετεροτητα που δεν ήθελε ούτε να ενσωματωθεί ούτε να κατανοηθει. Και αυτή η ριζική ετεροτητα έκανε τη Δύση να τρώει τώρα στο κεφάλι την τρομοκρατία του Ισις.

Ανεργία

Πληθωρισμός και ανεργία είναι καταστάσεις ευρυτερες μιας χρηματικης οικονομίας. Αφορούν μία σημερινή οικο-νομία όπου πληθωριστικα ζούμε μία αέναη παραγωγική διαδικασία που μας καθορίζει την ίδια στιγμή που η ίδια επιχειρησιακή παραγωγικότητα γεννά ένα τεράστιο απόθεμα Αδράνειας. Το άνεργο απόθεμα αποτελείται από ανθρώπους των δικτύων και των μηχανών που ζουν μία προσομοίωση ζωής. Εδώ χάνει την αξία της η ψυχολογία η ψυχανάλυση αφού το εγώ είναι προϊόν της εικονοπλασιας των δικτύων

Το Κακό

Υπάρχει το απόλυτο κακό; Θα πρέπει να έρχεται από το πουθενά έχοντας τη δύναμη να δίνει στον εαυτό του τη μορφή που θέλει. Αυτή η μη συστημική ελευθερία του κακού είναι ανερμηνευτη. Η Βία του Άουσβιτς είναι μη αναγωγιμη στην Ιστορία. Και η επιστήμη της ιστορίας δεν μπορεί να την ερμηνεύσει.
Σήμερα μάλιστα δεν έχουμε τα εργαλεία ως Δύση για να κάνουμε ιστορία. Κι αυτό γιατί η μνήμη της Δύσης είναι σαν να βασίζεται στο νερό. Η Δύση με την μανία της να ερμηνεύει τα πάντα δεν μπορεί να εντοπίσει το κακό. Για αυτό και το κακό γυρίζει με εκδίκηση. Τη βία της η Δύση την έχει ξορκισει με γιορτές, παρελάσεις και φαντασμαγοριες, έχει μαλθακωσει, βρίσκεται στη λήθη του κακού.
Το σύστημα ως σύστημα αδυνατεί να έρθει σε επαφή με το ανεξιλεωτο.
Η δικαιικη τιμωρία δεν αγγίζει το απόλυτο κακό. Και τι απομένει; η συγχώρεση. Είναι δυνατή; Αν συγχωρέσεις συνειδητά προσπαθείς κανονιστικά να συναντηθεις με την απρόβλεπτη ελευθερία του απόλυτου κακού. Υπάρχει άραγε απόλυτη μορφή συγχώρεσης;

Υπάρχει κοινωνικότητα;

Όταν ο πολιτισμός χάνει την κοινωνικότητά του τότε και οι θεσμοί χάνουν την αξιοπιστία τους.
Όταν η κοινωνικότητα μετατρέπεται σε καθαρή κατανάλωση τότε η γλώσσα του Διαφωτισμού γίνεται φλύαρη, η ιδέα-λόγος καταντά απλό σύνθημα.
Ο αυτοστοχασμός χάνεται και το νέο υποκείμενο διαμορφώνεται από τη διαμεσολαβητική παραγωγική διαδικασία της μηχανής. Η μηχανή στην αυτονομία της πια είναι η κυρίαρχη θεοφάνεια.
Η θεική αποκάλυψη έχει ήδη συμβεί καθώς ο άνθρωπος έχει εγκαταλείψει την ευφυία του στην τεχνητή νοημοσύνη. Ο άνθρωπος σταμάτησε να σκέφτεται. Μόνο παράγεται από την τεχνολογία – θεό.
Η αδράνεια αυτή σήμανε και το τέλος του κοινωνικού.
Δεν είναι το υποκείμενο με την προθετικότητά του και την ατομική συνείδηση που δρα αλλά οι προσομοιωτικές καταστάσεις επιβάλλουν τη δική τους γεγονότητα φτιάχνοντας υποκείμενα.

 

Advertisements
Gallery | This entry was posted in Φιλοσοφία. Bookmark the permalink.

Μία απάντηση στο Απόψεις για το υποκείμενο, τα δίκτυα, την εξέγερση, το απόλυτο κακό

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s