Τι είναι η Φύση στον Επίκτητο

Όταν ψάχνουμε στον Επίκτητο τι είναι αυτό που κάνει μία φαντασία καταληπτική να είναι δηλ.  δείκτης της φύσης δε φαίνεται ο ίδιος να μπαίνει σε λεπτομέρειες. Μήπως όμως αυτό είναι πλεονέκτημα;

Πχ Η φύση ορίζεται ως έξις κινουμενη.

Πρώτη διάσταση για τον άνθρωπο είναι η κίνηση μέσα σε ένα οντολογικό πλαίσιο (έξις) που του επιτρέπει αυτή την πρωταρχική διάσταση.

Αμέσως μου ρχεται στο μυαλό ο Merleau Ponty:

 

«The Sich bewegen, an abstraction made from all consciousness: the fact that the fluctuation in the body which sich bewegt [moves] is multiplied; it’s the establishment of an instability such that any [functioning] with what it involves that is invariant, can be conceivable only as invariance in the variation; the variation is established as dimension proper, taken up—which means that this body no longer moves itself in an In-itself, but in a milieu where the dimension of which, [for] the variation, are also dimensions of stability, or there is no in-itself but the vectors, in an “Umwelt” [“environment”] or infrastructural Being, internally in agreement with the build of exterior Being. The relation of the Umwelt [environment] to Welt [world] is not that of appearance to reality but the dynamic schema to its full realization.

Thus we can deduce perception and aesthesiology from the very fact that the organism is an edifice of compensated instabilities (cf. walk, lose one’s balance, catch oneself).

Sich bewegen = to organize the instability oneself, and thereby dominate it (the Sich defined without “consciousness”).» (Page 434-435 «The Merleau-Ponty Reader» Editors Toadvine and Lawlor, Northwestern University Press. Evanston 2007)

 

Εμπνεόμενοι από τον ΜΠ η Φύση είναι αυτή που μας επιτρέπει να κινηθούμε με τους κανόνες της ώστε να οργανώσουμε την αστάθεια στην οποία βρισκόμαστε και να την επικυριαρχήσουμε.

 

Επίκτητος: Μπορούμε να κινηθούμε από μυριάδες πραγμάτων αλλά εμείς επιλέγουμε τη συγκατάθεση με κάποια από αυτά.

 

Προς το παρόν τολμήσαμε μία φαινομενολογική ανάγνωση του Επίκτητου αποδεικνύοντας τη δυνατότητα συμπόρευσης με τους νόμους της Φύσης.


Advertisements
This entry was posted in Φιλοσοφία. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s