Θεωρίες συνωμοσίας; Ή μία αναλυτική φαινομενολογία και για την Ιστορία;

Σε αντίθεση με μία δυτικού τύπου ουσιοκρατική προσέγγιση που ακολουθούν και οι θεωρίες συνωμοσίας τηρώντας με ευλάβεια τη διάκριση ανάμεσα σε Φαίνεσθαι και Είναι, το παρακάτω κείμενο μένει στο φαίνεσθαι ως μια φαινομενολογική ανάλυση του πραξικοπήματος.
Η εικόνα κάνει τον νικητή. Πράγματι αν η κυρίαρχη εικόνα ήταν των πραξικοπηματιών φερομένων ως νικητών, τότε η έκβαση θα μπορούσε να είναι διαφορετική μιας και θα επηρέαζε το υπόλοιπο του στρατού για το ποια θέση να πάρει.
Το απαρέμφατο «αναστρέφεσθαι» χρησιμοποιεί ο Επίκτητος για να πει πως αυτό στο μυαλό μας δεν είναι παρά το ένα φάντασμα που αντικαθιστά ένα άλλο. Πιο σύγχρονα, έχουμε αντικατάσταση μίας δόξας από μία άλλη, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχει ορθότερη δόξα από την άλλη.
Αν και ένας λακανικός θα έλεγε ότι κάτι τέτοιο δεν είναι παρά η μετάβαση από το ένα φαντασιακό στο άλλο, εγώ θα πρότεινα μία αναλυτική φαινομενολογία που βλέπει τα ιστορικά γεγονότα ως φαινόμενα που προκαλούν συνέπειες. Ας αναρωτηθούμε λοιπόν αυτή η εικόνα της Τουρκίας τι αποτελέσματα μπορεί να έχει; Μπορούμε να καταλήξουμε σε πράγματα μη – αναγώγιμα σε ένα τελεολογικού τύπου πρώτο αίτιο. Έτσι δεν κάνουμε και θεολογία…

http://www.vox.com/2016/7/16/12205352/turkey-coup-failed-why?utm_campaign=vox&utm_content=article%3Atop&utm_medium=social&utm_source=facebook

 

Advertisements
This entry was posted in Φιλοσοφία. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s