Επιχειρημα εναντια στον πολιτισμικο μεταμοντερνο σχετικισμο

Σήμερα μπορούμε να δεχτούμε σχέσεις αιτίου(cause) αιτιατού ανεξάρτητα από υποκειμενικό-πολιτισμικες επιρροές, όπως  πχ η αρχή Αρχιμήδη, δηλ. μπορουμε να βρουμε αληθή αιτιακή σχέση ως εσωτερικό γνώρισμα της  εξωτερικής πραγματικότητας.

Από την άλλη υπάρχουν και οι λόγοι (reasons) που προσπαθούν να εξηγήσουν την πραγματικότητα. Τι γίνεται όταν ο Νιούτον υπολόγιζε βάσει της βίβλου την ηλικία του σύμπαντος; Είχε σίγουρα πολύ κακούς λόγους για να το στηρίξει.

Το μεγάλο ερώτημα είναι: Μπορούμε να βρούμε (καλούς) λόγους που είναι ανεξάρτητοι από τα υποκειμενικά πολιτισμικά στοιχεία; Νομίζω, ναι. Πχ η συστηματικη δημιουργία από τον Θουκυδίδη του ιστορικού χρόνου, η αντικειμενική οριοθέτηση δηλ. ενός χρονικού σημείου που πέρασε και που για κάποιους ανθρώπους ήταν παρόν. Το ριζικό στοιχείο που εισήλθε και υπάρχει ως σήμερα είναι η κυριαρχία του ερωτήματος «είναι αλήθεια? Ή είναι απλώς μια ιστορία;»  Έτσι εξασφαλίζεται μια οπτική αντικειμενικότητας στο παρελθόν.

Για περισσότερα βλ. J.J. Rosat, Raisons et verité

Advertisements
This entry was posted in Φιλοσοφία. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s