Θεωρώ πως η Δημοκρατία δεν αποτελεί ένα απριορικά σχεδιασμένο στόχο της μπουρζουαζίας αλλά ένα αποτέλεσμα των κοινωνικών αντιφάσεων και συγκρούσεων της καπιταλιστικοποίησης. Είναι η σύγκρουση ανάμεσα σε δύο τάξεις για το ποιος θα εξουσιάζει . Η Δημοκρατία παρέχει τη δυνατότητα στην εργατική τάξη να ενδυναμωθεί, να συνειδητοποιηθεί ως τάξη με συγκεκριμένα συμφέροντα και στόχους. Δίνει τη δυνατότητα της συλλογικής οργάνωσης. Οι αγώνες των υποτελών τάξεων είναι οι παράγοντες που επιτυγχάνουν τη δημοκρατική συμμετοχή και την προστασία από τα χτυπήματα της αγοράς. Κατά συνέπεια, μπορεί να διαπιστωθεί μία αυτονομία του κράτους από το συγκρουσιακό ταξικό αγώνα. Δηλ. ο καπιταλισμός στη συγκρουσιακότητά του ήταν αυτός που προώθησε τη δημοκρατία και άλλαξε τις ισορροπίες υπέρ των υποτελών τάξεων. Έτσι, η Δημοκρατία με τη σειρά της γίνεται το μέσο που μπορεί να μεταμορφώσει τον καπιταλισμό.
Αναζήτηση
-
Follow me on Twitter
Τα tweets μουΠρόσφατα σχόλια
-
Πρόσφατα άρθρα
Αρχείο
- Μαΐου 2023
- Φεβρουαρίου 2023
- Αύγουστος 2022
- Ιουλίου 2022
- Μαΐου 2022
- Οκτώβριος 2021
- Ιουνίου 2021
- Οκτώβριος 2020
- Αύγουστος 2020
- Μαΐου 2020
- Μαρτίου 2020
- Φεβρουαρίου 2020
- Ιανουαρίου 2020
- Δεκέμβριος 2019
- Νοέμβριος 2019
- Σεπτεμβρίου 2019
- Αύγουστος 2019
- Ιουλίου 2019
- Μαΐου 2019
- Ιανουαρίου 2019
- Δεκέμβριος 2018
- Νοέμβριος 2018
- Οκτώβριος 2018
- Σεπτεμβρίου 2018
- Ιουλίου 2018
- Μαΐου 2018
- Μαρτίου 2018
- Φεβρουαρίου 2018
- Ιανουαρίου 2018
- Δεκέμβριος 2017
- Οκτώβριος 2017
- Αύγουστος 2017
- Ιουλίου 2017
- Ιουνίου 2017
- Μαΐου 2017
- Απρίλιος 2017
- Μαρτίου 2017
- Φεβρουαρίου 2017
- Νοέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2016
- Αύγουστος 2016
- Ιουλίου 2016
- Μαΐου 2016
- Απρίλιος 2016
- Μαρτίου 2016
- Φεβρουαρίου 2016
- Ιανουαρίου 2016
- Δεκέμβριος 2015
- Νοέμβριος 2015
- Οκτώβριος 2015
- Σεπτεμβρίου 2015
- Αύγουστος 2015
- Ιουλίου 2015
- Απρίλιος 2015
- Μαρτίου 2015
- Φεβρουαρίου 2015
- Δεκέμβριος 2014
- Νοέμβριος 2014
- Οκτώβριος 2014
- Σεπτεμβρίου 2014
- Αύγουστος 2014
- Ιουνίου 2014
- Μαΐου 2014
- Απρίλιος 2014
- Μαρτίου 2014
- Φεβρουαρίου 2014
- Ιανουαρίου 2014
- Δεκέμβριος 2013
- Νοέμβριος 2013
- Οκτώβριος 2013
- Σεπτεμβρίου 2013
- Αύγουστος 2013
- Ιουλίου 2013
- Ιουνίου 2013
- Μαΐου 2013
- Απρίλιος 2013
- Μαρτίου 2013
- Φεβρουαρίου 2013
- Ιανουαρίου 2013
- Δεκέμβριος 2012
- Νοέμβριος 2012
- Οκτώβριος 2012
- Σεπτεμβρίου 2012
- Ιουλίου 2012
- Ιουνίου 2012
- Μαΐου 2012
- Απρίλιος 2012
- Μαρτίου 2012
- Φεβρουαρίου 2012
- Ιανουαρίου 2012
- Δεκέμβριος 2011
- Νοέμβριος 2011
- Οκτώβριος 2011
- Σεπτεμβρίου 2011
- Αύγουστος 2011
Kατηγορίες
- Badiou
- Baudrillard
- Bergson
- Bruce Lee
- Deleuze
- Foucault
- Frankfurt Harry
- Freud
- Gene Sharp
- Hayek
- Husserl
- Έμβολα
- Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία
- Αρχαίοι Σκεπτικοί
- Αριστοτέλης
- Αινησίδιμος
- Γοργίας
- Επίκαιρα
- Επιστήμη
- Επικαιρότητα
- Ζίζεκ
- Ηθική
- Ισοκράτης
- Καστοριάδης
- Καντ
- Λακάν
- Μαρξ
- Ντεριντά
- Νίτσε
- Ομοίωμα
- Πρωταγόρας
- Πρόκλος
- Προυντόν
- Πάνου Άκης
- Πλάτων
- Πολιτική Φιλοσοφία
- Πολιτική δράση
- Στίλπων ο Μεγαρεύς
- Σόλων
- Σάτιρα
- Σαγήνη
- Σαν Σήμερα
- Σεκπτικοι
- Σενέκας
- Σοφιστές
- Φαινομενολογία
- Φιλοσοφία
- Χάιντεγγερ
- Χέγκελ
- Ψυχανάλυση
- ελληνική γλώσσα
- Kurz Robert
- Merleau-Ponty
- Morricone Ennio
- onticology
- Ontology
- OOO
- speculative realism
- Winnicott
Αγαπημένα Blogs
- 8apeiro
- Abolish Human Rentals
- aftokathorismos.blogspot.com
- BEING'S POEM
- celinathens
- dangerfew
- David Ellerman
- Instead of a Blog
- Ώρα Κοινής Ανησυχίας
- ΑΙΧΜΗ
- Δ`~.
- Η σπηλιά του Νοσφεράτου
- Στο ντιβάνι με τον Λακάν
- Larval Subjects
- left liberal synthesis
- Radical Desire
- sabotaz
- The Reasoner
- tokavli.wordpress
- WITH CERTAIN UNALIENABLE RIGHTS
Δημοφιλή άρθρα
Μεταστοιχεία
πολύ ενδιαφερον και συμφωνω
Και θα συμφωνήσω απολύτως. Η δημοκρατία ήρθε στο προσκήνιο ως αποτέλεσμα της ανάγκης των αστών στο Διαφωτισμό να προσεταιριστούν τα κατώτερα στρώματα ώστε να συμβάλλουν στον αγώνα τους κατά της φεουδαρχίας και των ευγενών.
Ευχαριστώ φίλοι για τα σχόλιά σας. Και να προσθέσω πως μάλλον θα πρέπει να μιλήσουμε και για μια οικονομική Δημοκρατία που θα υπερβαίνει το δίλημμα του αν ο εργαζόμενος θα νοικιάζεται από τον κάτοχο των μέσων παραγωγής(καπιταλισμός) ή από το Κράτος(σοσιαλισμός όπως πορεύθηκε ιστορικά)
heroicodesembarazo, χαιρετώ.
Όπου »δημοκρατία» θα έλεγα »απελευθέρωση κοινωνικών δυνάμεων» -αυτό προσωπικά παρατηρώ παντού κατ’ ουσίαν να συμβαίνει όπου αναφέρεται ο όρος δημοκρατία σε πλανητική κλίμακα (είτε σοσιαλιστική, φιλελεύθερη, ισλαμική, κ.λπ).
»απελευθέρωση κοινωνικών δυνάμεων» μόνο που αυτές τις -απελευθερωμένες πάντα με ελεγχόμενο τρόπο- κοινωνικές δυνάμεις φροντίζουν να τις διοχετεύουν μέσω συγκεκριμένων δομών και θεσμών στα μονοπάτια (σοσιαλιστικά, φιλελεύθερα, ισλαμικά, κ.λπ) που θεωρούν αυτοί πρέποντα.
Να προσθέσω επίσης πως μου αρέσει ο σχολιασμός σου με τον οποίον συμφωνώ.
Καληνύχτα.
τσ..τσ..θα σε μαλώσουν οι Λακανικοί φίλοι σου
Πάντως συμφωνώ
:) Οι λακανικοί φίλοι γιατί; Κι αυτοί δημοκράτες είναι
Αν αποφύγουμε την ιδεολογία ότι οι κάτοχοι των μέσων παραγωγής μπορούν να νοικιάζουν εργαζομένους και να οικειοποιούνται το προϊόν που παράγουν, μπορεί να γίνει μία σημαντική αλλαγή, αν ορίζαμε το σοσιαλισμό ως εργατική αυτονομία. Αυτό είναι δυνατό να γίνει και με το ίδιο νομικό σύστημα, αν αναλογιστούμε πώς καταλογίζεται η ευθύνη. Πχ τα μηχανήματα που δουλεύουν δε φέρουν ευθύνη. Επομένως, και ο εργαζόμενος, εφόσον φέρει ευθύνη, έστω και για τα λάθη του, τότε το προϊόν που παράγει του ανήκει. Με αυτό το σκεπτικό κόβεται ο δεσμός κατοχής των μέσων και εκμετάλλευσης ανθρώπου, σχέση που και ο Μαρξ ακόμη την έβλεπε ως αξεχώριστο πακέτο στον καπιταλισμό.
Είδες όμως πόσο συγκεκριμένη είναι η «ερμηνεία» όμως της Δημοκρατίας;
Θα ήθελα να όμως να δούμε πως την ενοούμε ως έννοια (υλικού) σεβασμού προς τον κάθε άλλον,,..αυτό σημαίνει πως συμφωνώ βέβαια, αλλά λείπει η τρέχουσα έννοια που δεν είναι τόσο «ρηχή»…
Ευελπιστώ να έγινε κατανοητό πως ”απελευθέρωση κοινωνικών δυνάμεων” με ελεγχόμενο τρόπο και διοχέτευση μέσω συγκεκριμένων δομών και θεσμών σε μονοπάτια (σοσιαλιστικά, φιλελεύθερα, ισλαμικά, κ.λπ) που θεωρούν αυτοί πρέποντα, δεν είναι δημοκρατία -ή ερμηνεία της.
Δηλαδή εάν όπου »δημοκρατία» διαβάσει κανείς ”απελευθέρωση κοινωνικών δυνάμεων” στο κείμενο, έχει εξίσου συνοχή.
Δημήτρης.
Καλό μήνα.
Έγινε κατανοητό πώς δεν έγινε φίλε.
Βέβαια, αυτή η γραμμή σκέψης να μην οδηγήσει στην απραξία διότι, για πχ τα δικαιώματα σε έγχρωμους και γυναίκες δεν άλλαξαν τον καπιταλισμό, ενσωματώθηκαν σε αυτόν χωρίς να τον ανατρέψουν, αλλά μπορούμε να πούμε ότι δεν έγινε και τίποτα;
Με αυτό το σκεπτικό λέω το εξής. Αντί, ο κάτοχος των μέσων παραγωγής να νοικιάζει εργαζομένους, ο εργαζόμενος να νοικιάζει τα μέσα παραγωγής από τον κάτοχο. Αυτό είναι μία οικονομική Δημοκρατία υπό την έννοια ότι στις επιχειρήσεις θα υπάρχουν ισότιμα άτομα που θα συνεργάζονται και όχι εκμεταλλευτές και θύματα εκμετάλλευσης.