Το Πλέον Έχειν-Ηρόδοτος και Αθηναϊκός Ιμπεριαλισμός

Για τον Ηρόδοτο, τα σύνορα είναι δοσμένα από το θεό και η ανακατανομή είναι ύβρη. Την πλεονεξία την ορίζει σε σχέση με την κουλτούρα ενός πολιτισμού. Για αυτό και την πλεονεξία δεν την αντιμετωπίζει ατομικά αλλά πανελληνικά. Πχ η αρετή των Αθηναίων έγκειται στην αυτοθυσία τους για το καλό όλων των Ελλήνων. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι οι Αθηναίοι έχουν εγκαταλείψει τα συμφέροντά τους. Συνεπώς, δεν είναι μακριά από την κατηγορία για ιμπεριαλισμό στη βάση του «τα θέλω όλα» (κατηγορία Γέλωνος).

Σύμφωνα με τον αρχαίο ιστορικό η ένωση της αθηναϊκής πόλης έγινε στη βάση της πλεονεξίας και των πλουσίων και του λαού και στράφηκε ιμπεριαλιστικά εναντίον άλλων πόλεων. Και αυτό συνέβη από την απαρχή της κλεισθενικής μεταρρύθμισης.

Αν ο Ηρόδοτος προειδοποιούσε τους Αθηναίους για την πλεονεξία της πόλης, ο Σόλων το υποστήριζε αυτό.

Advertisements
Gallery | This entry was posted in Πολιτική Φιλοσοφία. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s