Συμβολικό Φύλο και Αλήθεια

Για γυναίκες συμβολικά δε μιλώ γιατί δεν υπάρχουν. Χάνονται πίσω από το κυνήγι του Φαλλού. Ούτε για φεμινίστριες. Θέλουν να γίνουν άνδρες στη θέση του ανδρός. Μας χαλάν την πιάτσα.

Ποιο το κοινό μας σημείο; Ο Φαλλός. Και περισσότερο η απώλειά του. Ο ευνουχισμός. Η αλήθεια του ευνουχισμού, η αλήθεια-ευνουχισμός, η αλήθεια ως ευνουχισμός. Κι αν σας πω ότι ο ευνουχισμός δε λαβαίνει χώρα; Δεν υπάρχει άνδρας, γυναίκα,  ιδανική πολιτεία. Δεν υπάρχει πρώτη και τελευταία πράξη. Υπάρχει το Όλον-Τίποτα, ο Χρόνος που αποτελείται από στιγμές και ρωγμές, από συμβάντα και αλήθειες. Σκέψου πόσο λιγότερο δογματικός, φαλλογοκεντρικός θα ήσουνα, αν άλλαζες τη σκέψη σου και έλεγες ότι ο ευνουχισμός δε λαβαίνει χώρα. Θα έβλεπες πέραν της φύσης ως ακλόνητου θεμελίου της σκέψης και της πράξης. Πέραν του θεού ως πρώτου και τελευταίου θεμελίου. Πέραν του ανθρώπου ως κατόχου και εξουσιαστή όσων υπάρχουν. Θα σκεφτόσουν την πολιτική συνολικά ως μία πράξη που αφορά σύνολη την ύπαρξή μας από άκρη σε άκρη, τελειώνοντας το παραμύθι ότι δεν είμαστε υπεύθυνοι.

Αν χαθεί η σκέψη που βλέπει την αλήθεια κρυμμένη κάτω από το πέπλο, τότε αυτό που απομένει είναι σημεία που μπορούν να σε βγάλουν από αυτόν τον άτονο κόσμο. Για να τα εντοπίσεις όμως πρέπει να σαγηνευτείς από αυτά. Η γοητεία τους είναι ικανή να κανονίσει κάθε δογματισμό. Ένας θρίαμβος λοιπόν, η πνευμάτωση του έρωτα. Του έρωτα που θα συνδράμει στην μεταμόρφωση του ανθρώπου, στην ανά-ληψή του.

Ας πάψουμε λοιπόν να ελπίζουμε σε κάτι παρηγορητικό. Ας αποπέμψουμε όλους τους πεπλοποιούς.

Αν διάβασες ως εδώ τελικά διάβασες ένα κειμενάκι για την αλήθεια.

Advertisements
Gallery | This entry was posted in Έμβολα, Ομοίωμα, Σαγήνη, Φιλοσοφία. Bookmark the permalink.

6 Responses to Συμβολικό Φύλο και Αλήθεια

  1. Ο/Η νοσφερατος λέει:

    καλά θα γινει χαμος σαυτην τηναναρτηση … θαχεις χιλιαδες επισκεψεις . θα γινεις ΠΛΟΥΣΙΟΣ

  2. Ο/Η eriugena λέει:

    Γενικά συμφωνώ..(σκέψου πλάκα να αφορά (και) μένα αυτό το αιχμηρό κείμενο)..αλλά ως καυγατζής, συμφωνώ κυρίως γιατί διατρέχομαι απο ενα αντι-Λακανικό πάθος, αν έχω καταλάβει καλά τον Λακάν (δεν προσπαθώ ιδιαίτερα), αν είναι δυνατόν να γίνει κατανοητός…απ’οτι έχω καταλάβει, σε κάποιες απο τις απελπισμένες προσπάθειές μου, ο Κύριος (Λακάν) μας ξαναγυρνά στον Φαλλό; έστω εμμέσως;…θεωρώ πως όλα είναι τίποτα, μπορεί όμως και ο Λακάν να θεωρεί το ίδιο, οπότε λάθος τον παρεξήγησα..Αν πάντως είναι όπως τα φαντάζομαι, τότε μου δίνεις το έναυσμα για μια σειρά απο Λιβελλους…θα σε εμπιστευτώ εντελώς-δεν έχω και επιλογή!- και θα αρχίσω το υβρεολόγιο με αγάπη…μάλλον έχω μια απλοική εικόνα απο τον Λίποβατς, με τον οποίο στην σχολή κόντραρα, και είχαμε μια απο το πρώτο Βλέμμα αντιπάθεια..Όσον αφορά το κείμενό σου, θα γίνει πιο κατανοητό απο εμέ τον αντιπαθούντα την νεοψυχανάλυση, αν ισχύουν τα ως άνω..Ούτως ή άλλως όμως διαφωνώ κάπως και με την αντι-θεολογική νότα σου, αλλά απο μιά άλλη πλευρά..αν εξαιρέσεις αυτήν την διαφωνία, με συγκινεί ο αγώνας ενάντια στο πέπλο, αν και σου έχω απάντηση, συμφωνόντας-διαφωνόντας..περιμένω απάντηση για να αφήσω τα άτια ελεύθερα

    • Ο/Η heroicodesembarazo λέει:

      Στην πρώτη σου ερώτηση. Δεν μας ξαναγυρνά στο Φαλλό. Το αντικείμενο α είναι ένα όργανο της ενόρμησης. Η ενορμητική αντιπροσώπευση της λίμπιντο στο ασυνείδητο ανάγεται στη λειτουργικότητα ενός άλλου οργάνου, που δεν ενεργοποιείται υπό την εποπτεία του φαλλού μας λέει ο Βεργέτης. Άρα, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί από ένα φαλλοκεντρικό πριαπισμό η θεωρία του Λακάν. Έχουμε δηλ. ένα αντικειμενότροπο θραύσμα χωρίς έμφυλη σημασιοδότηση.

      Το θέμα είναι αν το λακανικό Πραγματικό είναι μία μορφή ουσιοκρατίας. Πχ κατά τον Μποντριγιάρ η ψυχανάλυση δε γλυτώνει από απόπειρα ερμηνείας, πράγμα που σημαίνει ότι παγιδεύεται στην αναζήτηση ενός βάθους νοήματος. Περισσότερα εδώ : http://inreparabile.blogspot.com/2011/10/blog-post.html#more.
      Και εξάλλου ο ψυχαναλυτής ακόμη και ο λακανικός δεν παύει να έχει μία μεθοδολογία με ένα σκοπό που δεν μπορεί παρά να υπαινίσσεται ότι είναι και η ορθότερη. Μεγάλο το μένος των λακανικών κατά της ψυχολογίας του Εγώ. Μήπως όμως είναι 2 πλευρές του ίδιου νομίσματος; : https://rakis1.wordpress.com/2011/08/25/lacanian-psychoanalysis-and-ego-psychology-two-sides-of-the-same-coin/
      Ο Μιλέρ ιδιαίτερα έξυπνος αναγνωρίζει ότι » ο ύστερος Λακάν θέτει υπό αμφισβήτηση την εγκυρότητα αυτού του γνωστικού συμβάντος, (δηλ. στη διέλευση της φαντασίωσης) καταλήγοντας σε μία διευκρίνηση: σε σχέση με το πραγματικό. Δεν είναι τίποτα άλλο παρά μιαν υπόθεση» Σε αυτό ο Μιλλέρ λέει «υπάρχει πράγματι ένα αποτέλεσμα γνώσης. Ως προς τι όμως μεταβάλλει το πραγματικό της ενόρμησης;» Η απάντηση Λακάν είναι «η γνώση που προέκυψε μέσα από την επεξεργασία δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα νόημα που παραμένει αποκλεισμένο από το πραγματικό.» Τελικά,φαίνεται να έχουμε μία αναβάθμιση του φαντασιακού που θα δημιουργήσει το δεσμό ανάμεσα στο πραγματικό και συμβολικό σε δομή κόμβου. Και ο Μιλλέρ συμπεραίνει ότι ο ύστερος Λακάν δε διακρίνει ανάμεσα σε ψυχανάλυση και ψυχοθεραπεία.
      Και όταν ο Λακάν προτρέπει τους ψυχαναλυτές να μη μιμούνται, τότε έχουμε να κάνουμε με ψυχαναλυτές που δεν ασκούν πια ψυχανάλυση ; Δεν είναι αξιοθρήνητο για έναν ψυχαναλυτή;
      Η λακανική ψυχανάλυση έχει ως στόχο να επιτρέψει το υποκείμενο να ρωτήσει την επιθυμία του,απελευθερωνόμενο από την παγίδα της υπεραπόλαυσης της καταναλωτικής κοινωνίας.
      Παρόλα αυτά, το σταμάτημα της αναζήτησης του νοήματος από τον λακανικό, από την άποψη ότι το πραγματικό δε γνωρίζεται, επιστρέφει εκδικητικά κάθε φορά που ένας ψυχαναλυτής προβαίνει σε ερμηνεία. Της κοινωνίας , του ανθρώπου, καθώς εμμένει σε έναν φαλλολογοκεντρισμό. Τα συμπεράσματα δικά σας, αν ο Λακάν μας επιστρέφει στο Φαλλό ή όχι εν τέλει…

  3. Ο/Η eriugena λέει:

    αχ βρε φίλε, σε τι μπελάδες με έβαλες!
    είσαι ωραίος φίλε, θα σε εμπιστευτώ

  4. Ο/Η starcake λέει:

    truth dwells in the heart..fear on the mind. Fear is the curtain of mist separating us from the truth.
    «Fear is the result of incapacity to use our logic. »
    wisdom of Sirach

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s